Raadsel - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu Raadsel - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

Raadsel

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

19 April 2010 | Australië, Alice Springs

1. Auckland en Amsterdam hebben 14 uur tijdsverschil, mede door zomer- en wintertijd
2. In het vliegtuig van Auckland naar Sydney moet de klok 2 uur achteruit.
3. Van Sydney naar Darwin nog een 1/2 uur.

Hoe kan het dan dat het tijdsverschil vanuit Darwin 7.5 uur is?!

A. het is ook geen 7.5 uur maar ...
B. Negeren die hap het klopt wel! Puh!
C. Uhmmm... Ohja! Toch niet...
D. Nieuw-Zeeland heeft geen 14 uur verchil.
E. antwoord en uitleg graag................

Dit is nou een vraag die ons pijnigt...

Behalve dit ongemak loopt de reis voorspoedig. We zijn aangekomen met de Ghan(trein die 26 uur duurt) in het centrum van Australie ook wel bekend als Centralia. Morgen gaan we op een soort van tour om allerlei dingen te bekijken.

Ik had trouwens mijn haar een beetje blauw geverfd, en mijn tip vand e dag is doe dat niet vlak voor je gaat vleigen! Ik ben ervan overtuigd dat mijn blauwe haar in combinatie met een hippie-broek en een stro-hoedje ervoor hebben gezorgd dat ze mij uitkozen voor een zorgvuldige tascontrole. Alles maar dan ook echt alles moest eruit en open waar het maar kon. Grmbl!
Gelukkig waren we 2 uur te vroeg op het vliegveld en hadden we zo hierna nog een uur te veel om te vullen.
Het tegenovergestelde hiervan kwam toen we in Sydney aankwamen en zelf onze grote tassen op een transfer band moesten leggen van international naar domestic. Eerst met de tassen door de controle heen met het "ik-ga-australie-in" kaartje waarop we heel zorgvuldig bijna overal 'ja' moesten invullen.
Zo hadden wij ons voorbereid op nog een zorgvuldige controle, maar bij het grote boze poortje aangekomen...
... Konden we gewoon doorlopen, de tassen hoefden niet eens van ons karretje af, niet onder de X-ray door. Dat maakt toch een hoop weer goed, al hadden we wel van alles en nog wat mee kunnen smokkelen Australie in :D

Vergeet niet een antwoord te plaatsen!!!

• 19 April 2010 - 04:40

Nelly:

Hoi Hanne

rekensommetje: 14+2+0,5=16,5.
    24-16,5= 7,5.
    Probleem opgelost?

We zitten thuis.
    Eigenlijk zouden we in de trein naar Schiphol moeten zitten om om 12 uur naar Malta te vliegen.
    De IJslanders hebben echter besloten dat het tijd werd om lastig te worden, ze hebben een van hun vulkanen niet onder controle, die blijft as uitspuwen.
    Vanaf donderdagavond mag er dus niet meer gevlogen worden.
    Het schijnt dat de as zorgt voor glasafzetting in de straalmotoren.
    Van ons dus geen reisverhalen over malta.
    groetjes Jan en Nelly.

• 19 April 2010 - 13:34

Gijs :

Zie mijn reactie op Rianne's blogverhaal.
    Dankzij de hitte, hebben jullie kennelijk niet gedacht aan een rekenkundige oplossing, stelletje VWO-ers.
    Maar ik moet bekennen dat de onderstaande mij boven de pet gaat.
    zonnige groet oet Grunn.

• 19 April 2010 - 17:07

Rento:

VANUIT EEN ROME MET ZON ENJ HAGELSTENEN LIJKT MIJ NEL HAAR BEREKENING JUIST.
    VEEL PLEZIER IN DE DESERT MET VEEL NATUUR VAN UIT HIER MET VEEL CULTUUR
    gr Rento

• 19 April 2010 - 17:09

Joke:

het is een prachtige tijd in rome.samen met gea en jan veel gezien etc
    zij rijden morgen met ons mee met de auto terug
    alweer die aswolk uit ijsland
    ook de groetjes van gea en jan

• 19 April 2010 - 19:05

Leon:

Joe, het was altijd al eigenlijk 10 uur tijdsverschil, dus 10-2,5=7.5.
    Mooi dat het bij 1 tascontrole is gebleven.
    Mijn vraag; hoe is het in centralia? Heb je nog gehoord over de etymyologie van de Ghan?
    hoe dan ook; veel plezier!

• 19 April 2010 - 19:39

Wendelien:

Hai Hanne!

Woehoe blauw haar:) En als ze toch niet moeilijk doen bij de douane... neem je een kangoeroe voor me mee? :D

Liefs!

• 22 April 2010 - 14:15

Harry,Ina,Astrid:

Hallo Hanne,

Wat lazen we nu ook al als Blauwe Smurfin in Australie op ontdekkings tour.
    Neem maar gauw een bad of douche misschien spoelt het er dan weer uit je haar.
    PS. Astrid heeft er hard om gelachen.

Veel Plezier nog voor jullie beiden.

Greetings Harry,Ina,Astrid

• 23 April 2010 - 13:26

Jorien:

Heb je heimwee naar het Havikblauw?

• 28 April 2010 - 07:10

Stijntje:

Hanne,

Geniet nog even heerlijk daar zou ik zeggen! Jullie hebben prachtig weer zie ik.. :-)
    Alvast een goede reis terug!

groetjes, Stijntje

• 29 April 2010 - 08:57

Adiet:

ben benieuwd naar je nieuwe look.
    Durf je het wel aan thuis te komen?

Tot gauw.

• 29 April 2010 - 13:19

Nelly:

Hoi Hanne
    Bedankt voor je kaartje, het heeft er veel minder dan 3 weken over gedaan om hier te komen! Het is er dus voordat je er weer bent! Nog veel plezier in het laatste stukje van de reis, en tot gauw...

• 29 April 2010 - 13:23

Harry,Ina,Astrid:

Hoi Hanne,

Bedankt voor de mooie ansichtkaart met de kleine Kangeroo er op.
    Vanmiddag net ontvangen met de post.

Het bevalt dus nog goed in Alice Springs en lekker warm natuurlijk.

Hier is het nu 22 graden
    dus mooi weer voor Koningginnenacht en dag.
    Het koningsblauwe haar is met een spoeling alweer weg begrepen we.

PS. Namens Roelof nog bedankt voor het sms je die hij kreeg voor zijn verjaardag namens jou.

Veel plezier en genieten jullie er nog maar van Hanne en Rianne.

Groetjes Harry,Ina,Astrid