Vliegen, duiken vallen en weer opstaan - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu Vliegen, duiken vallen en weer opstaan - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

Vliegen, duiken vallen en weer opstaan

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

27 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Picton

Nou daar ben ik weer.
J ainderdaad ik leef nog steeds. En dat terwijl ik laatst toch echt tot de conclusie was gekomen dat ik in Australie al zo'n 50 keer gestorven zou moeten zijn, en hier in Nieuw-Zeeland ook al 20 keer. Dat is dus het veilige leven van de hedendaagse links-rijdende 18-jarige Nederlandse Backpacker uit Groningen. Een hele mond vol.
Vanuit Queenstown zijn we vrolijk doorgespurt, op ons dooie gemak door Haast heen, richting de glesjers. Helaas maar helaas het weer zat niet mee, maar dat schijtn dat zelden zo te zijn. De regen waar in nederland een weeralarm voor zou worden afgekondigd werdt daar afgescheept met "prima". Zelfs als een weeralarm tegenwoordig niet heel veel meer zegt over het weer, "prima" vond ik toch echt te voerdreven.
Door dit slechte weer gingen de begeleide wandelingen op de gletsjers niet door, iets wat ik anders misschien overwogen ou hebben. Ondanks het feit dat ook dit weer geld kost.
Dus na twee dagen in de regen te hebben genoten vanachter een raampje van het uitzicht, en doro de rgen richting glestjers te zijn gelopen. Inde regen in een hete bron te hebben gezeten gingen we door naar *trommelgeroffel* hokitika. Daar hebben we eigenlijk niets gedaan, we hebben wel wat gloeiwormen bekeken. Ziet er wel vreemd uit, als een soort van sterretjes tussen de bomen...
En vanaf daar hupsakee door naar Nelson. Hier hebben we ons totaal vrijwilig en met ons hedere verstand uit een vlief=gtuig laten vallen voor 50 sec. zonder parachute. Voor mij leek het veel langer. Je duikelt wat, ziet veel, wordt doof can de luchtwrijving, floept door een wolk heen en plots een ruk in je liezen want de parachute ging open door dem man die ook nog eens ahcter je zit vastgemaakt maar die je eventjes vergeten was.
In ieder geval heel erg gaaf!
We ahdden de Boot geboekt van zuid naar noord voor de dag daarop, gisteren dus. Maar omdat we toch echt nog een dagje wouden blijven hebben we die verzet zodat we nu nog 4 uurtjes konden zee-kayaken door The Sounds. Echt heerlijk met dit weer, onder de kayak zagen we af en toe Stingrays Zwemmen. Soort van roggen, hetzelfde beest wat Steve Irwin van zijn leven heeft geholpen. En een grote plaag bijna in Australie aan de oostkust boven Brisbane in de nazomer.
De boot is verplaatst naar vandaag, dus om 2 uur stappen we op de boot om 3 uur van het uitzicht te genieten. Misschien nog wat dolfijnen of andere beesten spotten, camera in de aanslag!

  • 26 Maart 2010 - 23:01

    Hanne Klunder:

    En ohja, over 53 dagen ben ik weer thuis min of meer...

  • 27 Maart 2010 - 06:15

    Lucy:

    Dat je dat durft zo'n skydive! Nog maar 54 dagen en dan al weer thuis, geniet nog maar van al jullie avonturen!

  • 27 Maart 2010 - 08:12

    Rento:

    Hoi, hier lijkt het of je heel zeker bent dat je over 53 dagen weer een dagje thuis bent, staat het moment weg van de kiwis en aussies niet meer ter discussie?

    Ik ben benieuwd naar de fotos van de grote vissen die mee zwemmen met de boot van het zuider naar noorder eiland. We horen wel.

  • 27 Maart 2010 - 08:25

    Jan En Gea Drewes:

    Hoi Hanne,

    Ik zou het nu niet meer durven; zo uit een vliegtuig springen (vroeger misschien ook niet hoor....:)
    Waren er ook recreatieve uitdagingen tijdens je reis die je niet hebt aangedurfd?..
    Fantastisch om het allemaal mee te maken, dat wèl !!!
    Groetjes!

    Jan en Gea

  • 27 Maart 2010 - 17:57

    Thea:

    Hanne, wanneer je alles leest wat jij doet en beleeft, houdt de lezer zijn adem in en krijgt nog net geen hartverknettering! Maar..............top is het allemaal wel.Ik wens je nog 53 prachtige dagen en je moet ook de groeten van Roelhof en Wouter hebben. Wees voorzichtig tijdens het genieten. liefs, Thea

  • 27 Maart 2010 - 21:09

    Joke:

    tja, hanne
    het zal wel giga geweest zijn die sprong, maar ik moet er niet aan denken.
    het kayakken lijkt me wat gemoedelijker

  • 29 Maart 2010 - 09:36

    Stijntje:

    Hoi Hanne!

    Leuk om alles weer te lezen..! Wel jammer dat er zoveel regen is gevallen. Dat was bij ons ook zo. Ben heel benieuwd wat je mooier vindt, N-Z of Australië..
    We horen het wel als je weer thuis bent!
    Voor nu nog heel veel plezier!
    Groetjes, Stijntje

  • 01 April 2010 - 19:54

    Adiet:

    Hai Hanne

    weet je wel wat je je moeder aandoet met al die prachtige verhalen van je.
    Ik overtuig haar er telkens weer van dat je een prachtige tijd hebt, dat je jong bent, etc., etc., etc.
    Wat moest ze lachen toen Harmanna vertelde dat ze plannen heeft voor een stage in Curacao. Natuurlijk vind ik dat helemaal geen strak plan. Maar ja, ze krijgt daar een prachtige tijd, ze is jong, etc., etc. (Gelukkig moet ze nog heeeeeeeeeeel veel sparen).

  • 01 April 2010 - 19:56

    Adiet:

    He Hanne,

    bedankt voor de prachtige didge die je hebt opgestuurd. Misschien is een cursusje erop, samen ergens in het saaie Nederland, een idee?

  • 02 April 2010 - 13:15

    Emma:

    Heey,

    De tijd vliegt, ook bij jou zo te lezen. Nog 1,5 maand en dan alweer op NPK!:D Ik ga twee weken naar NPK weer naar hier, nog wat langer genieten van alles hier.. haha!!

    Tot snel!
    Emma

  • 04 April 2010 - 12:26

    Oma:

    hier oma, dan. Het is nu 1e paasdag en ik ben hier bij rento en joke. hebben net heerlijk gegeten. gisteren naar havelte geweest , waar erica belijdenis heeft gedaan. het begon sávonds om 10:00, een mooie dienst, om half een was ik weer thuis.
    hier verder alles bij het oude. oma heeft wel wens van jou, hanne!
    maar ik word steeds op de hoogte gehouden.
    wel,hanne veel liefs van oma.

  • 04 April 2010 - 17:35

    Hans:

    Hi Hanne,

    wat gaat je reis toch in een sneltreinvaart voort.
    Dat springen uit het vliegtuig: ik zou doodsangsten uitstaan en alleen maar kunnen denken aan de parachute ...

    Nog vele mooie dagen wens ik je toe (iets minder regen).

    Hans

  • 05 April 2010 - 22:54

    Hanne:

    Iets kleins:
    E komen anderhalve week eerder terug als resusltaat van pure verzadiging. Met een kleine stop in Singapore van 4 nachten zijn we weer in het land om 10:45 10 mei.

  • 06 April 2010 - 09:07

    Jan V D:

    Hoi Hanne,
    wat maak jij een hoop mee zeg, prachtig. als ik de reakties goed lees begrijp ik dat je inderdaad thuis komt over 34 dgn. Je oma vindt het allemaal wat te lang duren mischien kun je haar de volgende reis een paar weken meenemen? De komende weken nog lekker genieten.Groeten uit het mooie Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

kangaroos en konijnen

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

De laaste Ademstoot

01 Mei 2010

Een ode aan de koningin

19 April 2010

Raadsel

12 April 2010

Vergiftigd en verdoemd

27 Maart 2010

Vliegen, duiken vallen en weer opstaan
Hanne

Yihaa! Na een tijd van wachten komt de tijd van gaan, en dat is naar.... [trommelgeroffel] Nieuw-Zeeland.

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 35008

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2016 - 26 November 2016

Terug naar de kiwi

01 December 2009 - 10 Mei 2010

kangaroos en konijnen

Landen bezocht: