De laaste Ademstoot - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu De laaste Ademstoot - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

De laaste Ademstoot

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

09 Mei 2010 | Singapore, Singapore

Oke, die titel maakt het misschien klinken alsof ik juist heeeeeel erg graag naar huis wil komen en ik moet toch even duidelijk maken dat ik het hier prima naar mijn zin heb! Het lijkt me best grappig om mensen van thuis weer te zien en mijn tandenborstel weer bij de wastafel kunnen laten liggen. Maar verder bevalt het reizen me prima!

Ondertussen zijn we al lang uit Darwin vertrokken en hebben we dat verruild voor Singapore. Wat een Stad!
Iki begrijp trouwens niet waar iedereen vanadaan haalt dat het hier zo belachelijk duur zou moeten zijn, het valt toch best mee? Zeker met de huidige koers die gunstig staat zijn sommige prijzen een lachertje.
De afgelopen paar dagen hebben we gevuld met door onze wijk heen lopen, genaamd Little India, wat marktjes afstruinen en ons verbazen over de hoeveelheid sztarende mannen. Dia starende mannen komen waarschijnlijk omdat wij blank, jong en lang zijn. Dat is een combo die ik hier nog maar 1 andere keer heb gezien... Verder hebben we op dag 2 iun SIngapore een poging gewaagd om bij de dierentuin te komen, iets wat resulteerde in anderhalf uur wachten op een bus die niet kwam. Maar gisteren haddenw e meer geluk, met vernieuwde instructies van de receptie van ons hostel zijn we een uur later heen gegaan en toen kwam de bus die om 09:10 had moeten komen om 09:30, eigenlijk net het moment dat we weer aan de verkeerde kant van de weg stonden. Geheel veilig en bedachtzaam zijn we zodner ongelukken weer de 4 baans aziatische weg overgestoken om vervolgens de Zoo-bus in te komen...
Ze hebben hier een hele mooie dierentuin, waarbij Orang Oetand boven je hoofd slingeren en je je een hele dag kan vermaken. Aan het eind van de dag begon het te regenen, een lekkere tropisdche regenbui, iets wat het park lekker rustig maakte.
Na de dierentuin zijn we naar de nahctsafarie gegaan, een soort dierentuin maar dan in het donker. Er is wel wat verlichting aangebracht anders zou het onmogelijk zijn om de beestjes te spotten. Heel wat dieren wordt een stukje actiever 's nachts en dat is iets wat je normaal niet ziet.

En nbu zit ik hier op mijn laatste dag Sinagpore waarbij over 13 uur de vlucht vertrekt richting A'dam.
Nog een dagje waarbij de stad verkent zou worden, misschien dat we een bus pakken naar een andere wijk, misschien dat we een dag in de Botanic Gardens gaan liggen voor een jaloersmakend kleurtje (al hoop ik dat ik die al wel een beetje heb) of iets anders wat deze drukke stad ons te bieden heeft!

• 09 Mei 2010 - 06:01

Jan En Gea:

Hallo Hanne,

Je blijft genieten tot op de laatste reisdag lezen we.... :)
    Een goede terugreis gewenst!
    En...tot ziens!
    Jan en Gea

• 09 Mei 2010 - 14:19

Didi:

Lieve Hanne,

Zit je super tocht er nu al op??
    Wat jammer voor je, de temperatuur is hier aardig fris, maar zeker weten dat je met veel warmte onthaald wordt.

Goede terugreis en liefs van Didi

• 10 Mei 2010 - 06:52

Lucy:

Welkom thuis!

• 16 Mei 2010 - 09:48

Erica:

Tsja, het vaste ritueeltje om op je blog te kijken houdt nu op. Jammer? Niet echt natuurlijk want je live-verhalen zijn nog leuker! Fijn dat je weer thuis bent. Een goede zomer en dan...? Groetjes van Erica