Een ode aan de koningin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu Een ode aan de koningin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

Een ode aan de koningin

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

01 Mei 2010 | Australië, Darwin

Hallo hallo! daar ben ik weer bijna terug van wegeweest. Het zogezgde aftellen is gisteren helaas begonnen. Met nog maar slehcts negen nachtjes te gaan, wat ngo wel moet doordringen voor ik thuiskom, vliegt de tijd nog sneller voorbij dan eerst.
De reis die ooit gepland stond voor 5,5 maand loopt tegen een einde. Alles gezien wat we zouden zien in die tijd, dus in dat opzicht zeker geslaagd!

De afegelopen 2 weken waren volgestouwd met tours, dat is de gemakkelijkste en goedkoopste manier om het Nporthern territory te bekijken. Eerst een tour naar Uluru, laat je niet afleiden door Fuluru! Dat is een rots die ongeveer een uur voor Uluru ligt, het schijnt dat vele onwetende toeristen daar een foto maken en weer terug rijden. maar wij hadden een gids, een jongen genaamd Mark en ook wel bekend als Junior. Want zijn vader werkt bij ehtzelfde bedrijf, klinkt logisch zou ik zeggen :d

Vrolijke wnadeling om Uluru, zonopgang de ondergang bekijken. Eigenlijk vind ik het heel bizar dat wij als westerlingen op zoveel heilige plaatsen mogen komen. Zelfs op plaatsen waar sommige aboriginals niet mogen komen.

Elke tour duurde 2 nachten en 3 dagen, en op elke tour stonden we gemiddeld om 5 uur 's ochtedns op. dan 's avonds rond 11 uur naar bed, voverdag heel veel zien en doen. Al met al waren de drie aanelkaar geplakte tours erg mooi maar ook zeer vermoeiend. De afgelopen nacht was denk ik de eerste keer in weken dat ik weer een nachtrust heb gehad van 8 uur... met tours, kamergenoten of geen gordijnen wordt je al snel vroeg wakker.
Na de eerste tour in de outback met AJunior gingen we op tour twee. Dit was met Dave, of zoals wij hem ook wel noemden Mr. Busdriver. Een bijnaam waar hij niet helemaal blij mee was. Dave was een beetje overwerkt en bij tijd en wijlen een ietsiepietstie chagerijnig. Maar verder was het een best aardige amn. Vooral de groep van de tweede tour was erg leuk, het was ook een redelijk grote groep die van Alice Springs naar Darwin ging en hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)
De tweede etour was wat meer autorijden, dat is ook wel logisch want er moet een behoorlijke afstand worden afgelegd in die 3 dagen. gelukkig wist Mr. Busdriver hoe hij moest rijden...

De derde tour was met Jess, een vrouwelijke tourgids! In het begin een beetje star maar nadat ze dacht dat ze de groep was kwijtgeraakt voor een grootdeel en erachteraan was gaan rennen in de hitte, vervolgens vond ik de groep en kwam er achter dat ze al weg was dus ook ik erachteraan. rennend heuvelopwaards over een 15 cm paadje terwijl ik haar achterna schreeuw. Gelukkig na 20 minuutjes rennen hoorde ik haar terug schreeuwen.
Sindsdien was het wat relaxter.
De laatste tour was qua inhoud hert gaafste. Jess heeft ons veel verborgen plaatsen laten zien die ook niet op het programma stonden. Verborgen en onbekende rotsschilderingen. Verborgen qwatervallen en zwemgaten. En een punt bovenop een rots vanaf waar we naar de zonsondergang boven kakadu hebben gekeken. Met die zon en eht regenwoud lijkt het wel heel erg op Afrika, niet dat ik ooit in Afrika geweest ben, maar volgens de plaatjes...

En zo kwamen we na veel gezien te hebben weer terug in het plaatsje Darwin. De plaats waar we gisteren Koninginnedag gevierd hebben met mensen die we hadden leren kennen op de tweede tour, waaronder ook 1 nederlander. Met oranje balonne en pompons waren we in ieder geval herkenabare Nederlanders!
Bewaar wat Oranje Cake voor mij, dan heb ik ook nog wat echte koninginnedag :D



Toch moet ik zeggen na zoveel kilometers te hebben afewgelegd in australie en Nieuw-Zeeland. Dagen vanm 13 uur in de bus aan de oostkust en nog in dezelfde provincie te zijn. 4 uur rijden in de outback tussen twee tankstations etc. En toch vind ik nog steeds dat Maastricht ver weg ligt van Groningen!

Tot ooit!

  • 01 Mei 2010 - 07:17

    Joke:

    en maastricht ligt toch zo dichtbij.
    we zullen kijken of ah nog oranjecake heeft.
    nog iets meer dan een week en dan ....weer voet op eigen bodem

  • 01 Mei 2010 - 08:51

    Lucy:

    Wat een mooi verhaal weer en zoveel gezien en beleefd! Veel plezier in Singapore! (tip orchideentuin)

  • 01 Mei 2010 - 10:41

    Jan En Gea Drewes:

    Hallo Hanne,

    Dat was dus nog een heel interessant staartje van De Grote Reis..... Nu nog op naar Singapore en dan op huis aan! We hopen je binnenkort weer te ontmoeten!
    groetjes!

    Jan en Gea

  • 01 Mei 2010 - 12:15

    Janneke:

    Het heerlijke leven van vakantie houden is straks voorbij,maar jullie hebben prachtige herinneringen en veel te vertellen bij thuiskomst

  • 02 Mei 2010 - 17:54

    Adiet:

    wie telt er nu het meest af. Jij of Joke?

  • 04 Mei 2010 - 19:25

    Nelly:

    Hoi hanne
    Op een van de foto's zag ik je met een slang.
    Wil je nu ook een slang als huisdier? ;)
    Een goede reis en veel plezier in Singapore!

  • 08 Mei 2010 - 14:01

    Roelof:

    Hoi Hanne,

    De laatste dagen nog snel veel avonturen ingepland. Dat je daardoor erg moe bent, kan ik me voorstellen.Ik hoop dat je een goede reis hebt richting Nederland. Ik ben benieuwd naar je avonturen

    Tot gauw en groetjes,

    Roelof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

kangaroos en konijnen

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

De laaste Ademstoot

01 Mei 2010

Een ode aan de koningin

19 April 2010

Raadsel

12 April 2010

Vergiftigd en verdoemd

27 Maart 2010

Vliegen, duiken vallen en weer opstaan
Hanne

Yihaa! Na een tijd van wachten komt de tijd van gaan, en dat is naar.... [trommelgeroffel] Nieuw-Zeeland.

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 35009

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2016 - 26 November 2016

Terug naar de kiwi

01 December 2009 - 10 Mei 2010

kangaroos en konijnen

Landen bezocht: