Kaketoe's en pleisters plakken - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu Kaketoe's en pleisters plakken - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

Kaketoe's en pleisters plakken

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

11 December 2009 | Australië, Wollongong

Vandaag zitten we eventjes in sydney, even weg van eht drukke leven terug in Wollongong. Naja druk is het ook weer niet. Opstaan, ontbijten, lezen, strand, lopen, lunchen, boodchapopen, lezen, praten, koken, eten, afwassen, strand, strand.

En dit is dan de drukste dag, daarom gingen we vandaag maar even echt iets doen, zo hebben we nu bankpasjes! En de bus geboekt, hop-on hop-off, oftwel we hebben een bus voor langs de hele kustlijn waar we zo vaak in en uit kunnen springen als me waar zouden willen dromen.
Maar dit is natuurlijk langs niet zo boeiend als het niet zo boeiende oprah-house. Mensen zeggen dan, wat mooi en iedereen maakt foto's in deze zon, want de zon schijnt weer, maar eigenlijk is het maar een stom gebouw van dichtbij.
Maar wat wel erg vreemd is is dat we plots oog in oog stonden met een kaketoe in de Royal Botanic Gardens. Een echte, helemaal wit met een gele kuif. En nog vreemder toen we vijf minuten later iets van vleermuizen zagen vliegen, het bleken de "flying foxes" te zijn. Duizenden! Het is trouwens ook grappig om te zien hoe als je de tuin binnen komt er een boordje staat met "wij nodigen u uit om over het gras te lopen, de paden te verlaten en de bomen te knuffelen" (niet vrij vertaald).

Oh en we hebben nog een gratis(!) rondleiding gehad door het Gouvenershouse, door een man genaam Leonard die niet stopte met praten. Als had hij wel wat grappige dingen zoals waar het woordje "loo" vandaan komt.
Morgen zullen we de blauwe bergen zien, en daar even blijven, al weten we nog niet hoe lang dat gaat worden.

• 11 December 2009 - 06:54

Lucy:

Hallo Hanne,
    Iedere ochtend wanneer ik achter de pc ga zitten kijk ik even of er al weer nieuwe avonturen te lezen zijn van jullie. Heel leuk om zo op afstand e.e.a. mee te beleven!

• 11 December 2009 - 08:56

Anna :

Hee Hanne!

Leuk om je verhalen even te lezen. Je vermaakt je uitstekend volgens mij!
    In de Appie geen spannende dingen, behalve je kerstpakket ;)

Geniet er nogvan!

Groeten van Anna van der Lei

• 11 December 2009 - 16:48

Klo:

heej

dat gebouwens minder leuk zijn als je er bent is(helaas) meestal zoow..:s marre jij kan lekker zegge dat je er bent geweest;)(er is iemand heel stiekem jaloers...)hahah nou jah.. ik hoop dat je leuk gaat hebbe darro..:P
    Xx van af de andere kant van de wereld..XD

• 11 December 2009 - 21:19

Jan En Gea:

hallo hanne,

leuk om zo een beetje te kunnen volgen hoe je het in australie en straks in nieuw-zeeland vergaat. de start is in ieder geval goed!! geniet ervan!
    groetjes!!

• 12 December 2009 - 17:21

Joke:

he hanne, hoe is ie?
    heb net het blokfluitconcert erop zitten en met wat haperingen, hier en daar klonk het geheel goed.
    begint bij jullie het kerstgevoel al te komen?
    liefs joke

• 12 December 2009 - 19:56

Fam Draaijer:

Hallo Hanne,

Joke, Rento en Leon zijn hier nu ook. We hebben net het filmpje met de zee en de Zwarte Piet mutsen gezien. Oh wat hebben jullie het daar mooi en lekker warm. Hier het begint volgende week te vriezen. Wat betreft de titel, heeft de kaketoe nog van zich laten spreken ;)

Veel plezier de komende dagen. Tot de volgende krabbel.

Groetjes

Harry, Ina, Roelof, Herma, Marc, Astrid, Rento, Leon en Joke

• 13 December 2009 - 03:31

Rento:

Ik ben benieuwd naar blauwe bergen.
    Wat wordt er meebedoeld? Zijn ze blauw van kleur?

Ik zag uit een van een van de andere reacties dat er een AH kerstpakket is. Zullen wij het maar halen?

Veel plezier de komende dagen.

groetjes

• 14 December 2009 - 13:43

Nelly:

Hoi Hanne
    Ik heb nu door waar ik je kan vinden.
    Ik zal het adres ok even doormailen naar Lucia en Jeroen, kunnen die je avonturen ook volgen.
    Je zit lekker in de warmte merk ik. Het is hier nu héél koud!
    Geniet maar lekker van de warmte!

• 14 December 2009 - 14:04

Stijntje:

Hey Hanne,

Leuk om je verhalen te lezen! Heerlijk genieten van de warmte en zon daarzo, hier is het nu -2... brr! Wij verruilen het koude kikkerlandje volgende week ook voor de zon, bij jullie buren; de 'Belgen'.. haha, ben benieuwd!
    Veel plezier nog!

Groetjes, Stijntje

• 18 December 2009 - 08:16

Jan En Gea:

Hey Hanne,

Even een berichtje uit ons witte nederland; er is hier 40 cm. sneeuw gevallen!! Het dagelijkse leven was ontregeld uiteraard; treinen en bussen reden niet/nauwelijks en de scholen waren dicht.
    Wat een verschil met jullie omgeving hè?
    Joke en Rento,Leon en Wendelien zijn vanmorgen vertrokken naar Obersdorf, maar ze hadden hier ook kunnen langlaufen!!
    Veel plezier nog daar!
    groetjes,
    jan en Gea

• 31 December 2009 - 08:25

Hans:

Hanne,

de witte papagaai op het gras is een Grote Geelkuifkaketoe. Hij lijkt zo helemaal wit maar heeft, ja inderdaad een gele kuif.

Hans

• 31 December 2009 - 08:46

Hans:

Hanne,

de "vogels" in de bomen zijn vleermuizen maar wel erg grote: Vleerhonden of in goed Engels: Black Flying Fox.

Hans