De regen zij geprezen - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu De regen zij geprezen - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Hanne Klunder - WaarBenJij.nu

De regen zij geprezen

Door: Hanne

Blijf op de hoogte en volg Hanne

10 December 2009 | Australië, Wollongong

Het klinkt misschien waat raar, maar is toch helemaal waar.
De regen heeft ons geprezen,
en zorgt dat wij niet langer kleven.
Door zweet en zonnebrand
of het zanderige strand.

zowaar een rijmtalent! maar er is echt regen gevallen, vandaag en ook gisteravond.
Gister hebben we heel gezellig met een hoop mensen van het hostel om "de tafel" gezeten en vrolijk gebabbeld en gebrouweld over ditjes en datjes en zo blijkt dus dat Nieuw-Zeeland het Belgie van Australie is. Ze zijn dommer, stommer en slechter. En wat ik nog niet wist is dat de NZ mensen de "a" uitspreken als een "i" tot groot vermaak natuurlijk van alle australiers( en ons).

Zo waren we gister nog in stress, ja in stress!? En zijn we vandaag helemaal onder cotrole. in dit land van slow down, take it easy en now worries zaten wij, of in ieder geval ik, in de stress. We hadden een baantje, namelijk de plakkerige haren van mais af halen, en waar dan? Nou helemaal in Dubbo. Waar het nu naar het schijnt 40 (!) graden is.
Maar door dit baantje zouden we onze surfcursus moeten afzeggen, en na lang lang beraad wordt dit baantje het dan toch niet. van met 40 graden in het veld werken si voor mij iets teveel gevraagd.

Meer dingen komen later, maar eerst morgen weer naar Sydney om de noodzakelike toeristische dingen te doen en natuurlijk een bankpasje (oeeeh aaahh) op te halen.

• 10 December 2009 - 09:53

Rento:

Heerlijk, pasta op de foto
    Geniet van de regen.En als de zon er weer is:
    na zon komt regen

Gr Rento

Ps
    Wijzig qua reisdata wat ver weg is niet te vroeg
    je zou je misschien tussen nu en een later moment nog kunne bedenken.

Je kunt immers maar een aantal keer wijzigen zonder kosten

• 10 December 2009 - 10:09

Joke:

gelukkig een berichtje met een zeer wijs besluit lees ik even snel op mijn werk
    houen zo

• 10 December 2009 - 13:59

Loeke:

zit ik hier met ijskoude vingers al die zonnige verhalen te lezen. En dan dat filmpje! Die zee! Geweldig!

Veel plezier allebei

xxx Loeke

• 10 December 2009 - 15:49

Wendelien:

Hee Hanne!

Wat leuk om al je verhalen te lezen, foto's te zien en natuurlijk jullie filmpje bij de zee! Jaloersmakend blauw en jullie zijn ook al mooi bijgekleurd lijkt het;)!

En groot gelijk van het niet gaan werken nog. Ik bedoel, haren plukken van mais is nou niet echt een droombaan.. als het nou kiwi's zouden zijn, zou ik het wel weten natuurlijk;)

Geniet ervan! Liefs!

• 10 December 2009 - 16:00

Joke:

leuk filmpje, heerlijk zo aan de zee.
    doeiiii

• 31 December 2009 - 08:17

Hans :

Hi Hanne,

Ik kijk je foto's nog even na op hoe de vogels heten. Die pelikaan op het water (derde foto) is ook een echte autochtoon: een Australische Pelikaan.

Hans